מר חיסכון ליום חמישי

שלום לקוראים,

ביום חמישי שעבר היה פשוט יום של חיסכון, לי, למשפחתי ולמכרים שלי.

זה התחיל בשיחה עם ביטוח לאומי. יש לי הוראת קבע לתשלום ביטוח לאומי ומדי פעם אני בודק באינטרנט את הגביה שלהם, כן פשוט לעקוב שהכל בסדר.

לא ממש להפתעתי אני מגלה שהמקדמה שמשולמת באמצעות הוראת קבע בכרטיס אשראי לא נקלטה. מדי אני בודק באתר של כרטיס האשראי אם ירד חיוב וכמובן שהחיוב ירד. והיה עוד איזה חיוב בתור עצמאי בתקופה שלא הייתי עצמאי. מיד התקשרתי לביטוח הלאומי והם אמרו שיבדקו מה קרה ויחזרו אליי. ביום שישי חזרו אליי ואמרו לי שהם בטעות חייבו אותי על העניין של העצמאי והם יתקנו את זה ולגבי החיוב של המקדמה, הם אמרו שזה יתעדכן בימים הקרובים.

הלאה, מקרה מספר 2:

באותו יום הגיעה התקופה לבדוק את ספק הסלולר שלי (אורנג') אם אני לא משלם יותר מדי. (אני מקווה שגם לכם יש יומן שמודיע לכם מתי נגמרת התחייבות כלשהי לספק כלשהו ואתם מתקשרים ומבררים על מבצעים טובים יותר). בכל אופן, החשבון הקבוע שלי (ושל אשתי) עמד על 120 ש"ח. לאחר שיחה ארוכה מאוד עם המוקדנית (אני מאוד "מצטער" על זה שאני מבקש לשלם פחות), כן די טרטרתי אותה (אבל בנועם) לברר בשבילי עם רמה ממונה על הנחות. לסיכום העניין יצאתי עם תשלום חודשי לשנינו של 60 ש"ח (וישר מחשבים כמה זה יוצא בשנה –> 60 *12 = 720 ש"ח) , הנה – בשיחה טלפון שארכה לא יותר מעשר דקות חסכתי 720 ש"ח…

הלאה , מקרה מספר 3:

אני מלמד אנשים, גלישה באינטרנט ודואר אלקטרוני ומדי פעם אני גם מטפל להם בענייני משא ומתן עם ספקים (ובעיקר תקשורת). באותו יום הייתי אצל זוג מסויים והייתה לאישה בעיה עם הדואר האלקטרוני. בדקתי ונדהמתי לגלות שתיבת הדואר האלקטרוני של ספק האינטרנט שלה עומדת על 10 מגה. זה ממש צחוק. התקשרנו ביחד לספק התקשורת (012) ושאלנו על זה, מיד הגדילו לה את התיבה ל 1 גיגה (כלומר 1024 מגה) בחינם (כי כך כל תיבות המיילים עכשיו), על הדרך שאלתי כמה הם משלמים לחודש. המוקדנית אמרה לי שהם כבר לא במבצע כ 3 שנים ׁ(וואו , זה ממש הרבה זמן לא לבדוק ספק תקשורת…) והם משלמים כ 60 ש"ח על האינטרנט שלהם. שאלתי כמה אפשר להוזיל את החבילה הנוכחית, המוקדנית בדקה ואמרה שאפשר להוזיל ל 30 ש"ח, אמרתי לה שאני משלם יותר זול עבור מהירות גבוהה יותר ושתבדוק שוב מה אפשר לעשות. היא בדקה ואמרה שאפשר לתת להם את אותה מהירות ב 21 ש"ח. אמרתי יפה תודה רבה. ועכשיו נחשב: 39 ש"ח *12 =468 ש"ח. בשיחה טלפון אחת חסכתי להם 468 ש"ח… בפעם הבאה נתקשר לחברת HOT… אני מבטיח לעדכן פוסט זה עם התוצאות…אני בטוח שהחיסכון יהיה גדול מאוד.

הלאה, מקרה מספר 4:

בערב, התקשרה אליי עוד אישה שאני מלמד אותה מחשבים ואמרה לי שהמסך שלה לא עובד ושצריך לקנות חדש. שאלתי אותה למה את כ"כ בטוחה שהמסך לא עובד? היא אמרה ששכן שלה היה שם שעתיים והחליף כבלים והכל והמסך לא עובד (המסך שחור כל הזמן). אז קפצתי אליה לחמש דקות, הסתכלתי על המסך וראיתי שהכבל של החשמל שמתחבר למסך קצת משוחרר, העלאתי אותו למעלה וחברתי אותו כמו שצריך. והפלא ופלא – המסך חזר לתחיה. חיסכון בפוטנציאל של עלות קניית מסך חדש.  אני בטוח שאם לא הייתי קופץ היא הייתה קונה מסך חדש…

אז מה המסר מפוסט זה:

כתבו לכם בלוח השנה או בכל מקום אחר את מועד סיום העסקה עם הספקים שלכם, (והיום יש כבר חוק שהספקים מחוייבים להודיע לכם כחודש-חודשיים לפני סיום העסקה) והתקשרו לבדוק אם יש מבצעים או הוזלת מחירים. אל תתביישו לנהל משא ומתן עם ספקים שלכם, מובטח לכם חיסכון משמעותי וככל שתתמקצעו בזה כך החיסכון יהיה גדול יותר.

והדבר הכי חשוב – לפעמים הפיתרון לבעיה נמצא ממש לידכם, אל תפספסו אותו!

ביום אחד חסכתי קרוב ל 1000 ש"ח  + פוטנציאל חיסכון של  600-700 ש"ח. לא רע בשביל יום אחד…

עכשיו תתארו לעצמכם כמה אוכל לחסוך לכם שתבואו לקבל ממני ייעוץ לכלכלת המשפחה שלכם

אודות זה כלכלי - יעוץ לכלכלת המשפחה

יועץ ומאמן מוסמך לכלכלת המשפחה חבר באירגון היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל בוגר MBA בהצטיינות במנהל עסקים בהתמחויות מימון ושיווק בוגר BA בכלכלה וניהול בהתמחויות מימון ומערכות מידע
פוסט זה פורסם בקטגוריה פוסטיים כלליים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

